The Fulano Files

Full Version: Dog dies from hunger at the front door of its owner's home
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
[Image: cc145e97521942c.jpg]

Brigadistas a favor de los derechos de los animales solicitan al Gobierno Estatal y Municipal tomar medidas y cumplir la aplicación de la ley contra el maltrato animal, y exigen a los responsables de Control Canino Municipal intervenir en el caso de la familia que dejó morir a una de sus mascotas justo a la puerta de su casa el pasado viernes.

Uno de los representantes de la Asociación Adopción Pandilla Kanina reveló que desde el año pasado una perrita de tipo Border Collie vivía con una familia en Mezquital del Carmen. La semana pasada, esta persona y algunos vecinos notaron las condiciones de desnutrición en que se encontraba la mascota sin que sus dueños le atendieran, lo que ocasionó que la perrita muriera de inanición la mañana del viernes.

Al enterarse de que los mismos dueños tenían dentro de la casa a otros dos perros, pidieron a Control Canino que interviniera en el caso para salvaguardar la vida de las mascotas.

“En Control Canino nos dijeron que no les podían quitar a los perros ni multarlos porque no fueron testigos de la muerte de la perrita; yo les dije que tengo pruebas, fotos, y me dijeron que no pueden tomar parte porque primero deben hacer una inspección”, reveló uno de los brigadistas, cuyo reporte quedó registrado con el número 2212.

Finalmente, hizo un llamado a tomar conciencia hacia el cuidado de los animales.

“Si van a tener una mascota, sean responsables de un ser vivo que siente, sufre, siente lo que nosotros sentimos”.

http://www.am.com.mx/leon/local/exigen-c...84753.html

Activists for animal rights asked the state and municipal government to take measures and enforce the law against animal abuse, and urged those responsible at the Municipal Dog Control to intervene in the matter of this family which left one of their pets to die at their front door last Friday.

One of the representatives of the Pandilla Kanina Adoption Association said that since last year female Border Collie had lived with a family in Mezquital del Carmen. Last week, thise person and some neighbors saw the malnourished condition of the pet, and that the owners did not address it, which caused the dog to die from starvation Friday morning.

Upon learning that these same owners had two other dogs in their house, they asked Dog Control to intervene in the case to save the lives of the other pets.

"At the Dog Control, they told us they could not take the dogs nor fine the owners, as they did not witness the female dog's death. I told them I have proof, photos, and they told me they cannot take part of that because they first have to make an inspection," said one of the activists, whose report was registered as number 2212.

Finally, a call was made to make people aware of the care for animals.

"If one is going to have a pet, be responsible for a living being which feels and suffers just as we do."